مقاله های من در نی نی بلاگ

داستان کوتاه موقع خواب – 7

1399/1/13 19:55
نویسنده : درسا
284 بازدید
اشتراک گذاری

خوشبختی
این یکی از داستانهای کوتاه الهام بخش با اخلاق است. روزی روزگاری ، گروهی از پنجاه نفر برای شرکت در یک سمینار رفتند. این سمینار در زمان تعیین شده آغاز شد و مدتی ادامه یافت. وقتی ناگهان ، گوینده ایده داشت ، بنابراین سمینار را متوقف کرد و اعلام کرد: "بگذارید فعالیت گروهی داشته باشیم. من مطمئن هستم که همه ما از آن لذت خواهیم برد. "
وی ادامه داد: "این فعالیت به شما درسی در مورد هدف واقعی زندگی ما می بخشد. بنابراین مراقب باشید و تمام تلاش خود را بکنید! " در مرحله بعد ، بلندگو چند بادکنک آورد و یک بالن را به هر شخص در اتاق کنفرانس تحویل داد. سپس به آنها دستور داد كه نامهای خود را با نشانگر روی بالن هایی كه داشتند بنویسند.
سخنگو به آنها گفت: "بعد از اینکه همه شما نام های خود را روی بالن نوشتید ، بالن را در سبد مورد نظر خود رها کنید." بنابراین ، هنگامی که گروه با نوشتن نام خود و جمع آوری بالن ها به پایان رسید ، بلندگو سبد بالن ها را گرفت و به اتاق دیگری رفت.
او بلندگو برگشت و دستورالعمل های بیشتری به گروه داد. "اکنون ، همه شما موظف هستید که وارد اتاق شوید و بالون را با نام خود در آن بیابید. و به یاد داشته باشید که شما فقط پنج دقیقه فرصت دارید. همه بهترین ها برای همه شما! "
و بنابراین ، با این فکر که فقط پنج دقیقه فرصت دارند ، کل گروه فرار کردند. در عجله برای یافتن بادکنک ها با نام خود بر روی آن ، یکدیگر را هل دادند و تکان دادند. اما در پایان ، آنها نتوانستند بالون را با نام خود پیدا کنند.
سخنران اعلام کرد: "اکنون" ، پس از گذشت پنج دقیقه. او گفت ، "من به شما وظیفه دیگری خواهم داد ، سپس از آنها خواست تا بطور تصادفی هر بالون را انتخاب کنند." "اکنون ، این کاری است که شما می خواهید انجام دهید. پس از انتخاب یک بالون به طور تصادفی ، آن را به شخصی بدهید که نام آن روی بالون نوشته شده باشد. "
وقتی این گروه همانطور که از آنها خواسته شده بود عمل کردند ، دریافتند که آنها بالون را با نام خود سریعتر از گذشته دریافت می کنند. پیدا کردن بادکنک با نام آنها در آن بسیار آسان است. سپس سرانجام گوینده درسی را که سعی در تدریس گروه داشت ، تقسیم کرد.
بلندگو گفت: "می بینی" ، ما با زندگی خود همین کار را می کنیم. همه ما به طرز ناامیدی در جستجوی خوشبختی در زندگی خود هستیم. ما در هر گره و غنچه جستجو می کنیم و هنوز چیزی پیدا نمی کنیم. ما به یکدیگر فشار می آوریم ، یکدیگر را لرزاندیم و اغلب در روند جستجوی خوشبختی به دیگران آسیب می رسانیم. آنچه ما متوجه نمی شویم این است که خوشبختی ما ، نه تنها به ما بستگی دارد بلکه به خوشبختی که به دیگران می دهیم نیز بستگی دارد. بنابراین ، اگر می خواهید خوشحال باشید ، به دیگران خوشبختی خود را بدهید ، و شما را پیدا خواهید کرد. "
 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)